ELSAVASODTAM? | lúgosítás első lépései

ELSAVASODTAM? | lúgosítás első lépései

Ugye milyen jól hangzik?

Ez az a puding, amit bármikor bűntudat nélkül fogyaszthatunk, hiszen az avokádó nem hízlal, és tökéletes alapanyag a lúgosításhoz.

Télen-nyáron egy jóízű, egészséges desszertet pattinthatunk magunknak eme nemes recept alapján.

de miért jó az avokádó?

  • Tápanyagban gazdag:  20 féle vitamin és ásványi anyagot rejt magában. Egy 100 grammos gyümölcs már önmagában tartalmazza a napi ajánlott K-vitamin mennyiség 26, C-vitamin 17, B5-vitamin 14 és B6-vitamin 13 százalékát.
  • Még a banánnál is többet tartalmaz káliumból: 100 gramm gyümölcsben – a banán 10 százalékához képest – a napi ajánlott bevitel 14 százalékát tartalmazza.
  • Jótékony zsírokat raktároz: Az avokádó az egyik legzsírosabb növényi étel, de nem akármilyen zsírokat tartalmaz. Nagy részük ugyanis olajsav formájában van jelen a gyümölcs húsában, mely gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik.
  • Egészségesebbé tesz: Kutatások szerint a rendszeresen avokádót fogyasztó emberek egészségesebbek, magasabb a tápanyagbevitelük, és kevésbé hajlamosak a szervezetben kialakuló anyagcsere-zavarra.

Hozzávalók 2 személyre:

  • 2 avokádó
  • 3 dl mandulatej
  • 2 szem stevia
  • kis vanília és vagy fahéj
  • 2 evőkanál őrölt mandula

elkészítés:

Az avokádót felkockázzuk, és összeturmixoljuk a manulatejjel, a steviával és a vaníliával (vagy fahéjjal), amíg krémes állagú nem lesz.

A tetejét megszórjuk a darált mandulával. 

Ha hidegen jobban esik, betehetjük a hűtőbe 1 órára.

Nyáron turmixolhatunk bele jégkockákat is.

Jó étvágyat kívánunk hozzá!