ELSAVASODTAM? | lúgosítás első lépései

ELSAVASODTAM? | lúgosítás első lépései

A csicseriborsós receptek valamiért nem annyira elterjedtek hazánkban, pedig a nem is olyan távoli araboknál mindennapi étel, mint mondjuk nálunk a burgonya. Íze édeskés, kicsit a dióra hasonlít.

Könnyen beszerezhető , olcsó de tápláló alapanyag, mely kitűnő kiegészítése lehet egy lúgos kajának.
Nézzük is mi kell hozzá.

Miért jó ez a leves?

  • A csicseriborsó emésztésjavító, segít eltávolítani a belek falain lerakódott csúnyaságokat
  • Magas karotintartalma van, B1, B6 és E vitamint is tartalmaz
  • Rendszeres fogyasztása segít beállítani a helyes vérnyomást

hozzávalók (2 adag)

  • 10 dkg csicseriborsó 
  • kb. 1 kg tetszés szerinti vegyes zöldség (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé stb.)
  • 3 ek hidegen sajtolt (olíva) olaj
  • 1 cs zöldpetrezselyem,
  • az ízek megbolondításához egy kis gyömbér, őrölt koriander
  • kis paradicsomsűrítmény (elhagyható)

Mielőtt fejestugranánk a főzőcskébe, a csicseriborsót vízbe kell áztatnunk legalább egy éjszakára. Fontos, hogy éjszaka jól aludjunk, úgy még finomabb lesz a csicseriborsóból készült leves.

Ha másnap felkeltünk, a zöldségeket apróra vágjuk és kicsit megpirítjuk olajon. Ezután felöntjük kb. 1 liter vízzel, hozzáadjuk a csicseriborsót és a fűszereket, majd fedő alatt készre főzzük.
Tehetünk a levesbe sűrített paradicsomot, így egy finom, paradicsomos levest kapunk. Ebben az esetben viszont fűszerezzük inkább oregánóval, bazsalikommal. 

A petrezselymet is apróra vágjuk, és tálalás előtt tesszük csak a levesbe.