ELSAVASODTAM? | lúgosítás első lépései

ELSAVASODTAM? | lúgosítás első lépései

Ez a zöldborsóleves fagyasztott borsóból és 5 másik egészséges összetevőből készül, hogy egy krémes és laktató levest kapjunk, ami kicsit eltér a megszokottól! Tejmentes, vegán és amellett, hogy lúgosít, feldobja a napod üde zöld színével.

miért jó ez a leves?

  • kúraszerű fogyasztása nem csak lúgosít, de a vérnyomást is rendbe teszi
  • a zöldborsó magas rosttartalma segíti az anyagcserét
  • a zöldborsóban 1:1 arányban van jelen a magnézium-kalcium, melyek ebben az arányban pont jól fognak beépülni a csontjaidba és izmaidba
  • diéta és fogyókúra esetén is számíthatsz rá: laktató mégsem hízlal

hozzávalók (2 adag)

  • kb. fél kiló zöldborsó
  • 1 nagyobb fej burgonya
  • 2 gerezd fokhagyma
  • fél liter alaplé (akár zöldségleves kockából)
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 fej fehérhagyma
  • 2dl kókusztej (vagy növényi tejszín)
  • só, bors, olívaolaj és a poén kedvéért egy csipet szerecsendió

elkészítés

A borsón kívül mindent apróra darabolunk. Felforrósított olívaolajon megpirítjuk a fehérhagymát, majd rádobjuk az összevágott zöldségeket, kicsit meghintjük sóval, majd 4-5 percig kevergetve pároljuk. Az sem baj, ha egy kicsit megkapatjuk a zöldségek széleit, ha kedveljük a bolondos ízeket. Jöhet rá a zöldség-alaplé, és finoman hozzákeverjük a kókusztejet is.

Itt már a mennyben fogjuk érezni magunkat az illatoktól.

Ha megpuhultak a zöldségek (kb 10-15 perc) jöhet a zöldborsó-zuhatag, és hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet is.

Ha már a zöldborsó is megpuhult a levesünkben, elzárhatjuk, és egy botmixer segítségével pürésítjük.

A tetejét díszíthetjük pár pöttyintésnyi kókusztejjel (vagy növényi tejszínnel).